4 reacties op “Kaart PHS-GON

  1. Onze railinfra dateert uit eind 19de eeuw, dwars -toen nog- door dorpen en steden heen. Die situatie bestaat nog steeds!!
    In 2013 kan het toch niet zo zijn dat er met burgers aan het spoor vwb welzijn en gezondheid 0 rekening wordt gehouden. Daarnaast blijken alle ambitieuze spoorwegprojecten in dit land gebaseerd op de hobby’s van enkele grote ego’s. Het kost veel geld, het is onrendabel. Daarnaast nemen de Duitsers, vwb noodzakelijke aansluitingen, de plannen ook niet serieus.

    • Jan Guis je zult moeten kiezen tussen goedkoop nieuw vrij liggend of,

      jan 2010 Nieuws
      Provincies willen noordtak Betuweroute DISTRIBUTIE
      De provincies Gelderland en Overijssel willen dat er alsnog een noordtak van de Betuweroute komt om het toenemende goederenvervoer op te vangen. Overijssels gedeputeerde Job Klaasen zegt in Trouw dat de provinciebesturen hierover volgende maand overleg voeren met minister Eurlings van Verkeer.
      Een Betuweroute-noord kan volgens Klaasen de toenemende goederenstroom opvangen die ontstaat na de oplevering van de Tweede Maasvlakte bij de haven van Rotterdam. Bovendien ontlast een nieuwe goederenspoorlijn de dorpen en steden aan bestaande spoorlijnen.
      Protesten
      De lobby voor de Betuweroute-noord vloeit voort uit Gelderse en Overijsselse protesten tegen kabinetsplannen om belangrijke transportroutes voor treinen naar Oost-Nederland te verplaatsen. Zo creëert het kabinet ruimte op Randstedelijke spoorlijnen voor intensief gebruik door personentreinen. Goederentreinen rijden nog steeds dwars door Overijsselse en Gelderse dorpen en steden, waaronder Arnhem, Deventer, Hengelo, Zutphen en Zwolle.
      Onnodig
      De noordelijke vertakking van de Betuweroute, die hieraan een eind zou maken, werd in 1999 uit de plannen geschrapt door toenmalig minister Netelenbos van verkeer en waterstaat, omdat een nieuw tracé van het Gelderse Elst naar Oldenzaal tot zeker 2015 onnodig zou zijn.
      Die behoefte ontstaat de komende jaren toch, vinden Gelderland en Overijssel nu. “De bestaande Betuweroute zit in 2020 tjokvol”, zegt Klaasen in Trouw. “De wereld van nu blijft niet dezelfde. Het autoverkeer blijft groeien en ook het personenvervoer per spoor. Ik verwacht door de Tweede Maasvlakte nog meer drukte op het wegennet.” De Betuwelijn loopt nu van Dordrecht tot Elst.

      bron: http://www.logistiek.nl

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>