De Nederlandse spoorgoederenbranche zette deze zomer in een ‘marktvisie’ op een rijtje welke spoorinvesteringen volgens haar nodig zijn om in 2040 een op rolletjes lopend railnetwerk te hebben. Zo ziet de sector bijvoorbeeld best toekomst in het updaten van de IJzeren Rijn. Een noordelijke en zuidelijke vertakking van de Betuwelijn staan echter hoger op het verlanglijstje.

14 oktober 2020 op 16:58
De reden waarom oude bewoners heden niet meer zoveel klagen over goederen treinen door plaatsen deventer rijssen wierden en almelo en hengelo. Nu vele oude woningen die zeer hoge geluidsbelasting hadden zijn voor 5 jaar door het rijk al uitgekocht. Het rijk heeft ze later weer doorverkocht aan huisjesmelkers die heden goud verdienen aan deze woningen langs spoor ze verhuren het aan polen bulgaren enz die 400 euro per maand per slaapkamer betalen. En deze mensen klagen niet omdat ze werken en bang zijn als ze klagen weer door uitzendbureau eruit worden getrapt. Als ik rona zou zijn zou ik onder wob verzoek vragen aan minister hoeveel woningen na 2009 zijn aangekocht langs spoor
2 november 2020 op 11:36
Beste Herman, het ligt al bij RONA Expertise cie.!